Thursday 24 December 2015

Kuantan Medical Centre

Minggu lepas, saya dan keluarga mempunyai komitmen untuk 'bertanding' dalam beberapa pertandingan dalam masa 5 hari.

Jumaat - PhD Proposal Defence - diluluskan

Sabtu - Memanah Terbuka anjuran Habib Sheikh Archery Club (tempat ke-8, amat puas hati kerana dapat top ten

Ahad - Anak-anak masuk bertanding karate KL Mayor's International Cup Championship. Hakim dapat bronze individual kumite, Raed dapat gangsa team kumite. Atif pula seakan-akan hilang fokus.
Isnin-

Isnin - Selasa: Pertandingan Produk Penyelidikan (iMufti) di dalam National Carnival on eLearning di UPSI. Alhamdulillah, perak sahaja tahun ini. Tahun lepas dapat emas

Oleh kerana saya pulun habis dalam semua acara di atasnya, akhirnya saya hampir collapse seolah-olah vertigo, semasa memandu. Untungnya alhamdulillah, ketika itu saya memandu di kawasan taman, perlahan, dan isteri tersayang saya ada di sisi. Beliau juga akhirnya memandu buat kali pertama dengan saya, dari KL ke Kuantan.

Minggu hadapannya baru saya berjumpa doktor pakar, dan dinasihatkan untuk berehat di wad. Saya memilih Kuantan Medical Centre kali ini, kerana lokasinya yang hanya 5 minit memandu daripada rumah saya.

Saya baca review, ramai orang memberikan komen negatif terhadap perkhidmatan KMC. Mungkin lain orang lain nasibnya. Saya secara peribadi, amat berpuas hati dengan khidmat mereka, terutamanya kepada Dr Suhaimi dan nurse di Wad Zamrud 2.

Papan tanda wad di setiap tingkat. Tingkat 4-7 semuanya bilik wad. Ramai orang yang berdaftar di sini, justeru perlu menunggu beberapa hari untuk katil .

Terdapat lif yan banyak di KMC baru ini. Kalau diingat semula bangunan KMC lama, memang sedih dan amat uzur. 

Gambar lobby dari dalam. Nampak mewah. 

Kaunter pendaftaran. Apa-apahal, kena daftar di sini dahulu. Ambil nombor giliran di kaunter pertanyaan.  
Juruwang dan farmasi di GF. 

Main entrance dari luar

Gloria Jean's Coffees pun ada di sini. Ada dijual kopi2 espresso, makanan barat dan juga selera tempatan. Harganya, faham-faham sahajalah..

Ada juga Juice Station di sini, untuk pilihan yang sihat. 

Tempat parking yang luas. 

Tempat parking yang luas. Ramai yang complaint mahal. Sehari RM4. Dengan sebab itu, ramai yang parking di luar kawasan hospital, dan sanggup menanggung risiko disaman oleh pihak berkuasa. 

Antara landscape yang ada di sini. Menarik juga, bila dah boring duduk ward, bolehlah berjalan sekitar hospital ini. 
Secara keseluruhan, dengan mengambil kira lokasi yang terlalu dekat dengan rumah saya, serta bangunan yang baru beroperasi sekitar setahun, saya amat berpuas hati dengan khidmat KMC. Moga kekurangan, khasnya dalam kalangan staff di meja pendaftaran, dapat diperbaiki.

No comments:

Post a Comment